מאגר המרצות והמרצים הוותיק והמקצועי בישראל. באתר ניתן למצוא מגוון רחב של מרצים והרצאות המיועדים לקהלי יעד רבים.

לבחירת ההרצאה שלך:

כיצד לקדם אתר בגוגל - מתכון

כיצד לקדם אתר בגוגל - מתכון

קידום אתר בגוגל מתבצע בעזרת פקטורים פנימיים ופקטורים חיצונים. במאמר ראשון זה בנושא קידום אתרים אתייחס לפקטורים הפנימיים. פקטורים פנימיים, לקידום האתר, במיקום, בתוצאות החיפוש של גוגל: א. מאפיינים, של מבנה עמוד אתר אינטרנט, בעלי השפעה על קידום העמוד 1. כמות הטקסט בעמוד - כמות המילים האופטימאלית לעמוד צריכה להיות לפחות 500 מילים, ויכולה להגיע עד כ - 3000 מילים. בחריגה מכמות זו, סביר להניח שהאתר לא יופיע בין התוצאות הטובות ביותר בתוצאות החיפוש. 2. מספר מילות המפתח בעמוד - מילתמילות מפתח זהו ביטוי מסוים שמפזרים לאורך העמוד, שעוזר לקדם את העמוד בתוצאות החיפוש במנועי חיפוש, כאשר מחפשים במנועי החיפוש את הביטוי הספציפי או את מרכיביו השונים. יש לחזור על הביטוי לפחות 3 או 4 פעמים בעמוד. הכמות המקסימאלית לחזרה על הביטוי תלויה בכמות הטקסט בעמוד, ולכן ככל שכמות הטקסט גדולה יותר, כך אפשר להשתמש במילות המפתח פעמים רבות יותר. בנוסף, חשוב לחזור מספר פעמים גם על מרכיבי מילות המפתח (המילים הבודדות בביטוי) לאורך העמוד. לדוגמא, אם מילות-המפתחהביטוי בעמוד הוא "אתרים בעדכון עצמי", וביטוי זה מופיע 8 פעמים בעמוד, יש לחזור על המילה "אתרים" כ- 4 פעמים נוספות, ויש לחזור על הביטוי "עדכון עצמי" 3-4 פעמים נוספות. 3. צפיפות - מילות המפתח בעמוד - בצפיפותן של מילות מפתח בעמוד הכוונה למספר של מילות המפתח (כולל כל מילה אינדיבידואלית בביטוי) בעמוד ביחס למספר כל המילים בעמוד, כשהצפיפות מבוטאת באחוזים. לדוגמא, אם יש בעמוד 100 מילים ומספר מילות המפתח (ומרכיביהן) שמופיעות בעמוד הוא 6, אז צפיפות מילות המפתח בעמוד היא 6 אחוזים. הצפיפות האופטימאלית נעה בין 5 ל-7 אחוזים. אם הצפיפות נמוכה מידי, מנוע החיפוש לא יתייחס לעמוד כבעל חשיבות בנושא, אך אם הצפיפות גבוהה מידי, מנוע החיפוש יחשיב את העמוד ל"ספאם", ולא יכלול אותו בתוצאות החיפוש או שישים אותו במקום נמוך בתוצאות החיפוש. 4. מיקום מילות המפתח בעמוד ? ככל שהמילים קרובות יותר להתחלת העמוד, כך הן יותר משמעותיות למנועי החיפוש ובעיקר לגוגל. אבל אין למקם את כל מילות המפתח בתחילת העמוד! חשוב ביותר לפזרן לכל אורך העמוד, מלבד אזכורם הבולט (יחסית לשאר העמוד) בתחילת העמוד. 5. הקשר בין קידום האתר לעיצוב הטקסט ? מנועי החיפוש ובעיקר גוגל מתייחסים באופן ניכר למילים מודגשות. באמצעות שפת ה-HTML אפשר להדגיש מילים. המילים או הביטויים המודגשים (או לפחות חלקן) צריכות להיות מילות המפתח של העמוד. (כדאי להשתמש בתג strong במקום בתג b). עושים זאת על מנת שמנוע החיפוש ישים לב באופן משמעותי למילתמילות המפתח. מומלץ להשתמש בתגים h1-h6 על מנת להדגיש את כותרות העמוד, ואפשרי לשנות את עיצוב הכותרות בעזרת CSS בכדי ליצור עיצוב אסתטי לאתר. בכל עמוד באתר, חיוני להשתמש בתג h1 פעם אחת בלבד, אך בשאר התגים h2-h6 אפשר להשתמש יותר מפעם אחת. 6. תג title (כותרת) - תג ה-title הוא אחד מהאלמנטים החשובים ביותר בנוגע לקידום עמוד של אתר במנועי החיפוש. חובה שמילות המפתח יופיעו בתג title בעיקר מהסיבה שזה המידע הראשוני שהגולש ומנועי החיפוש מקבלים על האתר. בתוצאות החיפוש מופיעים בדרך-כלל בין 50 ל-80 תווים מהטקסט שנמצא בתג title, לכן מומלץ להגביל את כמות הטקסט לגודל זה. הטקסט שנמצא בתג title מוצג בקישור לאתר בתוצאות החיפוש, ולכן חשוב שיכיל גם מידע קצר וקולע שימשוך את המשתמש להיכנס לאתר. 7. מילות מפתח בקישורים ? עדיף להלביש על מילות המפתח קישורים פנימיים - לעמודים שונים באתר, וחיצוניים - לאתרים אחרים. חשוב שהעמוד שאליו מקשרים יכיל מידע רלוונטי למילות המפתח. 8. מאפיין ה-alt של תמונות ? לתמונות בעמוד שמוצגות באמצעות תג ה-img יש מאפיין שנקרא alt (alternative text). כשהעמודים של אתר מאונדקסים ע"י מנועי החיפוש, הטקסט שנמצא במאפיין ה-alt נשמר. רצוי להכניס טקסט שהואר מילות מפתח במאפיין alt של התמונות בעמוד. 9. תגי meta? תג ה-meta עוזר לנו להגדיר את המסמך/העמוד. תגי ה - meta אינם נקראים ע"י הצופים באתר אך נקראים ע"י מנועי החיפוש. ישנם סוגים רבים של תגי meta, וביניהם: Description, Keywords, Content-Type, Author, robots, Expires, refresh, set-cookie. באופטימיזציה של עמוד למנוע חיפוש, יש להתייחס בעיקר למספר מצומצם של סוגי תג ה-meta, כיוון שלא כל מנועי החיפוש נותנים חשיבות לסוגי תג ה-meta השונים. סוגי תג ה-metaהרלוונטיים למנועי החיפוש הם: Description: מספק תיאור כללי על העמוד. מאפיין זה לא משפיע על דירוג האתר בתוצאות החיפוש, אך הוא חשוב מכיוון שהטקסט שנלקח ממנו מוצג לגולש בתוצאות החיפוש, בתנאי שהטקסט שנמצא בו מתאים לטקסט שבעמוד. בשל כך יש לכלול את מילות המפתח בתג meta-description אולם חיוני לרשום גם מידע קצר, קולע ומסכם, שימשוך את המשתמש ללחוץ על הקישור ולהיכנס לאתר. Content-Type: מגדיר את הקידוד שמשתמשים בו בעמוד ועוזר למנוע החיפוש לזהות בצורה נכונה את התווים/הטקסט שבעמוד. Content-Language: מגדיר את השפה שמשתמשים בה בעמוד. באמצעות הגדרת השפה, מנועי החיפוש המסוימים מציגים את העמוד בתוצאות החיפוש בהתאם למילת החיפוש ושפת הגולש. Robots: קובע לרובוטים של מנועי החיפוש אם אפשרי לאנדקס את העמוד או לעקוב אחרי הקישורים שבעמוד. חוץ מתג זה יש להשתמש בקובץ robots.txt אותו נוסיף לאתר שלנו וגוגל קורא אותו ובעזרתו מקבל את הלינקים השונים באתר. תג ה-meta מסוג keywords היה בעל חשיבות בעבר, אבל כיום כמעט חסר חשיבות. למרות זאת עדיף למלא אותו בהתאם, למקרה שבעתיד יהיה שימוש בו מחדש. ב. מבנה האתר 1. מספר העמודים - כל המרבה בעמודים עם מילות מפתח ונושאים שונים הרי זה משובח. יצירת עמודים רבים מאפשרים כתיבת מילות מפתח רבות ושונות שעוזרות בהרחבת מילות החיפוש שניתן להגיע באמצעותן לאתר. בנוסף, אם מידע חדש ורלוונטי לנושא האתר מתווסף, מנועי החיפוש יחשיבו זאת כהתפתחות והתרחבות של האתר, מה שיגרום לאינדוקס האתר בזמנים קצרים יותר ושיפור בדירוג האתר. 2. תפריט ניווט ? לרוב האתרים יש תפריט ניווט. אתר שאין לו תפריט ניווט מומלץ שיבנה אחד, אחרת מנועי החיפוש יתקשו מאוד להגיע לשאר העמודים או שלא יגיעו אליהם בכלל, ומסיבה זו עמודים אלה כנראה לא יופיעו בתוצאות החיפוש. שימוש במילות מפתח בקישורי התפריט בהתאם לעמוד שאליו הקישור מקשר, נותן חשיבות נוספת לעמוד המקושר. 3. שימוש בשמות קבצים ? מומלץ לקרוא לשמות קבצי ה-HTML בשם מילות המפתח. סעיף זה לא משמעותי בנושא של אתרים דינאמיים. אתרים דינאמיים בונים את הדפים באופן אוטומטי. 4. שימוש בתיקיות משנה למלל - מבחינת מנועי החיפוש, עמודים שנמצאים בתיקייה הראשית של האתר, מקבלים חשיבות גבוהה יותר מעמודים שנמצאים בתת-תיקייה. לכן אם אין לאתר עמודים רבים מאוד (כמה אלפים), מומלץ לשים את כל העמודים בתיקייה הראשית. סעיף זה לא רלוונטי לאתרים דינאמיים. 5. בכל עמוד יש להשתמשבביטוי אחד בלבד כמילת/מילות מפתח מתאימה לאתר. 6. דף הבית - דף הבית הוא העמוד החשוב ביותר באתר ובמיוחד מבחינת מנועי החיפוש. מסיבה זו מומלץ להשתמש בדף הבית במילת/מילות מפתח שהכי חשובות ורלוונטיות לאתר. ג. טעויות נפוצות 1. כותרת גראפית - אתרים רבים מעוצבים עם כותרת גראפית. אתרים כאלה שהכותרת הגראפית שלהם תופסת רוחב מלא עושים טעות חמורה, כיוון שראש העמוד הוא המקום הערכי והחשוב ביותר, אשר בו מומלץ לכתוב את מילות המפתח של העמוד, וגם מהסיבה שמנועי החיפוש לא יכולים לאנדקס/לקרוא טקסט שנמצא בתמונות. כדי להציב בכותרת העמוד גם כותרת גראפית וגם כותרת טקסטואלית, אפשר לקבוע לשניהם רוחב שתופס חלק מרוחב העמוד, ובכך לדחוס את 2 סוגי הכותרת לראש העמוד. 2. תפריט ניווט גראפי - אתרים מסוימים יוצרים תפריטי ניווט גראפיים שלא ניתנים לקריאה/אינדוקס ע"י מנוע החיפוש. במקום תפריט ניווט גראפי יש לכתוב את מילות המפתח שמתאימות לעמוד המקושר. פעולה זו תיתן יתרון לדירוג האתר במנועי החיפוש. אך אם בכל זאת השימוש בתפריט ניווט גראפי הכרחי, מומלץ להשתמש בצורה נכונה במאפיין alt של התג img. 3. תפריט ניווט מסוג סקריפט ? מנועי החיפוש לא קוראים/מריצים סקריפטים (scripts), ולכן קישורים באתר הנעזרים בסקריפט לא ייקראו ע"י מנועי החיפוש. לפיכך עמודים מסוימים באתר לא יאונדקסו כלל ע"י מנועי החיפוש. אם השימוש בתפריט ניווט הנעזר בסקריפט הוא הכרחי, יש ליצור לו תחליף ב-HTML רגיל על מנת שיהיה קריא ומובן גם למנועי החיפוש. 4. שימוש בסשן (session) מזהה ? ישנם אתרים הנעזרים בסשן מזהה על מנת לזהות את הגולשים הנכנסים לאתרם. כל גולש מקבל סשן ייחודי כשהוא מגיע לאתר. דבר זה גורם ליצירת עמודים כפולים באתר - בעלי כתובת URL שונה אך עם תוכן דומה לחלוטין. מנועי החיפוש יכולים לזהות עמודים שונים באתר (עם URL שונה) אך עם תוכן דומה, ודבר זה יכול לגרום לתוצאה לא רצויה מבחינת קידום האתר. מומלץ להימנע ככל האפשר משימוש בסשן מזהה. 5. הפניה מחדש ? לא מומלץ היות ולמנועי החיפוש, וגם לגוגל, קשה לקרוא את ההפניה מחדש. הפניה מחדש עלולה להביא לתוצאה לא רצויה מבחינת קידום האתר, לכן רצוי להימנע מפעולה זו. 6. טקסט מוסתר ? שימוש בטקסט מוסתר באתר, כמו בטקסט שיש לו את צבע הרקע, אינם טעויות אלא ניסיונות מכוונים כדי לרמות את מנועי החיפוש ואת גוגל. ביצוע פעולה זו או רמאות אחרת עלולה לגרום לחרם על האתר. 7. לינק של פיקסל אחד ? שיטה זאת גם פסולה היות ומנועי החיפוש וגם גוגל מזהה שאתה מנסה "לסדר" אותו. לפיכך אתרך עלול להיות בחרם.

אברהם ליכטנברג
אברהם ליכטנברג
פקטורים חיצוניים לקידום אתר

פקטורים חיצוניים לקידום אתר

חשיבותם של קישורים נכנסים – עד כה ניתנו הגורמים הפנימיים לדירוג האתר ע"י מנועי החיפוש, גורמים שבעל האתר יכול לשלוט בהם. אם אלו היו הגורמים היחידים, זה היה בלתי אפשרי למנועי החיפוש להעריך נכון את עמודי אתרים. מסיבה זו, ניתוח של הקישורים הנכנסים לעמוד הוא אחד ההגורמים העיקרים לדירוג אתר ע"י מנועי החיפוש. 1. חשיבות הקישור – קישור הנכנס לעמוד באתרך מאתר אחר בעל חשיבות רבה, לדוגמא מהאתר www.microsoft.com, יהיה בעל חשיבות רבה יותר מאשר קישור הנכנס מאתר בעל חשיבות פחותה, לדוגמא www.hostingcompany.com. יש צורך לקחת בחשבון את חשיבות הקישור, כמו שלוקחים בחשבון את מספר הקישורים הנכנסים לאתר. 2. טקסט הקישור – טקסט הקישור של כל קישור הנכנס לאתר הוא חשוב באופן חיוני בדירוג האתר. טקסט הקישור זהו הטקסט הנמצא בין תגי ה-HTML שנקראים A וזהו הטקסט שלוחצים עליו על מנת להגיע לעמוד חדש. אם טקסט הלינק מכיל מילות מפתח המתאימות לעמוד שאליו מקשרים, מנועי החיפוש יתייחסו אל העמוד בצורה משמעותית יותר ויתנו לו ערך רב יותר – משמע דירוג טוב יותר. 3. רלוונטיות העמוד המקשר – באופן דומה לטקסט הקישור, מנועי החיפוש לוקחים בחשבון את התוכן של העמוד שמקשר אל העמוד באתרך. לדוגמא, אם אתרך עוסק ברכבים, אז קישור מאתר העוסק בנושא רכבים יקבל ערך רב יותר מאשר קישור מאתר העוסק בבניית אתרים. 4. Google PageRank יסודות התיאוריה – שיטה זו לדירוג אתרים התחילו חברת Google. בקצרה, PageRank זהו התדירות (תכיפות/שכיחות) שגולש באינטרנט ייכנס לעמוד באתר מסוים. במילים אחרות אפשר לומר שה-PageRank (נקרא גם PR) של עמוד ספציפי באינטרנט מוגדר כהסתברות שגולש יבקר את העמוד 5. Google PageRank-שימוש מעשי – נכון להיום, PageRank לא משומש ישירות באלגוריתם של גוגל. PageRank יכול לעזור ל-2 מטרות: א) בדיקה מהירה של פופולאריות האתר. ב) הערכת תחרותיות עבור מילה/מילות חיפוש, דבר שחיוני עבור קידום האתר. דרכים להגברת חשיבות הקישור – ישנם מספר דרכים להגברת חשיבות הקישור הנכנס לאתר: א) הגשת האתר לספריות אינטרנט – באינטרנט יש ספריות רבות המכילות לינקים למקורות אחרים באינטרנט, כאשר הלינקים מסווגים לפי נושאים. תהליך הוספת האתר לספריות אלו נקרא הגשת אתר (Submitting). הגשת האתר לספריות אלו עשוי להיות ללא תשלום או תמורה כלשהי, או שהאתרים יבקשו תמורה כמו קישור מהאתר שלך אליהם. מנועי החיפוש סופרים את הלינקים מספריות אלו, לכן הגשת אתר לספריות באינטרנט עשויה להגדיל את מיקום אתרך בתוצאות החיפוש. חשוב לשים לב שרק האתרים שמפרסמים קישור ישיר אל אתרך (בעזרת תגי ה-A של HTML) הם בעלי ערך מבחינת קידום אתרך במנועי החיפוש. קישורים הנעזרים בסקריפט (או דרך קישור פנימי) הינם כמעט חסרי ערך. ב) ספרית DMOZ – ספרית האינטרנט DMOZ (www.dmoz.org) היא הספריה הנחשבת ביותר עבור מנוע החיפוש גוגל. מומלץ להירשם לספריה זו, אך תהליך זה עשוי להיות ארוך וגם לא מובטח שהאתר ירשם לספריה לבסוף. לפני שמנסים להגיש את האתר לספריה זו, חשוב לקרוא את כל הדרישות והחוקים של האתר, ולהגיש את הבקשה בקטגוריה הנכונה. למרות חשיבות ספריה זו, זה אפשרי להגיע לראש תוצאות חיפוש במנוע חיפוש. ג) חילופי קישורים – מומלץ לבצע חילופי קישורים בין אתרים, כל עוד שומרים על הכללים הבאים: - החלפת קישורים בין אתרים בעלי נושא רלוונטידומה. - יש לוודא שהקישור המתפרסם באתר שאיתו מבצעים החלפת קישורים, יפורסם בעמוד טוב: עם PageRank 3 ומעלה, יהיה נגיש לאינדוקס ע"י מנועי החיפוש, הקישור צריך להיות ישיר, המספר הכללי של הקישורים בעמוד לא יעבור את ה-50 . - לא ליצור ספריות קישורים גדולות מידי באתרך. - השתמש בעמוד נפרד באתרך עבור חילופי קישורים. יש לוודא שלעמוד יש PageRank הגיוני, יהיה נגיש לאינדוקס ע"י מנועי החיפוש וכו'. ביצוע פעולה זו יעזור לך למצוא אנשים נוספים הרוצים לבצע החלפות קישורים. - אם ביצעת החלפת קישורים עם בעל אתר אחר, חשוב לבדוק מידי פעם שהקישור לאתרך נמצא באתרו. ד) נסה למצוא אתרים העוסקים בנושא הדומה לנושא אתרך ושלא נמצאים בתחרות ישירה איתך. עשוי להיות שאתרים אלה ישמחו לפרסם מידע על אתרך. בנוסף, נסה ליצור ולפרסם כתבה או ידיעה ששווה פירסום.

אברהם ליכטנברג
אברהם ליכטנברג
עריכת אתר

עריכת אתר

לפני שאתר מופיע בתוצאות החיפוש במנוע חיפוש, מנוע החיפוש חייב לאנדקס אותו (מפתוח האתר). אתר מאונדקס יבוקר וינותח ע"י רובוט החיפוש, עם מידע רלוונטי שיישמר במסד הנתונים של מנוע החיפוש. אם עמוד מוצג באינדקס מנוע החיפוש, הוא יכול להיות מוצג בתוצאות החיפוש, אחרת מנוע החיפוש לא יוכל לדעת עליו דבר והוא לא יציג עליו שום מידע. רוב האתרים הממוצעים בדר"כ מאונדקסים נכונה על ידי מנוע החיפוש. אך בכל זאת כדאי להיעזר בשתי הדרכים הבאות על מנת שמנוע החיפוש ילמד על אתרך החדש: * רשום את אתרך ידנית בטופס ההרשמה של מנוע החיפוש. במקרה זה אתרך יכנס לתור אינדוקס האתרים. יש צורך להוסיף את העמוד הראשי (דף הבית) של האתר בלבד. שאר העמודים של האתר יאונדקסו באמצעות הקישורים הפנימיים שבדף הבית. * הנח למנוע החיפוש למצוא את אתרך לבדו. מספיק לדאוג לקישור נכנס יחיד מאתר אחר ומנוע החיפוש יבקר את אתרך בקרוב ויאנדקס אותו. זאת השיטה המומלצת ביותר והמהירה ביותר. אינדוקס אתר ע"י מנוע החיפוש יכול לקחת בין מספר ימים לשבועיים תלוי במנוע החיפוש. נסה לעשות את אתרך ידידותי לרובוטי החיפוש על-פי הכללים הבאים: * כדאי שכל עמוד באתרך יהיה נגיש מהעמוד הראשי בלי שיצטרכו ללחוץ 3 לחיצות עכבר למציאת דף מסוים. * אל תבצע טעויות נפוצות. סשן מזהה גורם קושי לאינדוקס האתר. אם הינך משתמש בתפריט ניווט הנעזר בסקריפט, צור תפריט ניווט תחליפי אליו בעזרת HTML, כיוון שמנועי החיפוש לא קוראים/מריצים סקריפטים. * זכור שמנועי החיפוש מאנדקסים לא יותר מה-100KB עד 200KB של הטקסט הראשון שמופיע בעמוד. לפיכך אל תשתמש בעמודים עם טקסט הגדול יותר מ-100KB אם רצונך שהעמוד יאונדקס לחלוטין. * אפשר לשלוט על התנהגות רובוטי החיפוש באמצעות קובץ robots.txt. קובץ זה מאפשר לך במפורש להתיר או לאסור על רובוטי החיפוש לאנדקס עמודים ספציפיים באתרך.

אברהם ליכטנברג
אברהם ליכטנברג
מה שחשוב...לי, לך ולנו

מה שחשוב...לי, לך ולנו

הרצאות, מפגשים וחוגי בית(שילוב של סרטונים, משחק הערכים, הומור וכיף ושיח משותף).  פחות: "לדבר על"... , ויותר: "לחוות את"... מי לעזאזל מזיז את הערכים שלנו בחיים? מי לעזאזל מזיז את הערכים שלנו בזוגיות? מי לעזאזל מזיז את הערכים שלנו כהורים? מי לעזאזל מזיז את הערכים שלנו כמשפחה? מי לעזאזל מזיז את הערכים שלנו בעבודה? כיצד "המודל המשולש" (רגשי/תשוקתי-חברתי-כלכלי) יכול לאפשר לנו חיים טובים והרמוניים? האם חזון זוגי זו קלישאה או משהו שיכול להוסיף לנו ערך אמיתי בחיים? האם אני ובן זוגי מכוונים לאותם ערכים ומה זה יתרום לנו לזוגיות? · האם אני ובן זוגי מכוונים לאותם ערכים ומה זה יתרום לנו כהורים? כיצד להפוך לסבא וסבתא "רלוונטיים" באמצעות המשחק: "מה שחשוב"... משחק ערכים? סבא? סבתא "גזעיים"? בעידן האייפון, האייפד והאייפוד... של הנכדים איך ניתן לבנות חזון משפחתי וסט ערכים משותפים ולהפכם להתנהלות יום יומית? האם ניתן ליהנות מתקופת ההתבגרות של ילדינו? "כולנו רוצים שינוי-אבל אף אחד לא רוצה להשתנות"...- אז מה עושים? איך לצאת מ"אזור הנוחות" שלנו, להעז, ליהנות ולהרוויח מכך? איך יוצרים איזון מתאים בין ציר הערכים הרגשיים- תשוקתיים, הערכים האתיים-חברתיים והערכים הכלכליים-פרקטיים? איך אנו יכולים לזהות את הפער אצלנו בין המצוי לבין הרצוי ולהזיז את עצמנו לצמצום הפער? איך ניתן לאזן בין: עבודה, משפחה ופנאי? "ניהוג משפחה על פי ערכים" - מודל חדשני לניהול המשפחה מודל: "ניהול על פי ערכים" (מבוסס על רב מכר עולמי) - מהו סוד קסמו? מדוע וכיצד ניתן להפוך את ההורים למאמנים? (Coaching & Parents) ההורים "כמאפשרים" ( Facilitators)-מתודולוגיה חדשנית מדוע ערך האמון Trust)ׂ(, הינו "מגה ערך" בחיינו וחשוב יותר מבקרה? מה שחשוב... לבני/בנות מצווה (מפגש חווייתי עם משחק הערכים החדש) מהו הפער שבין זוגיות להורות ואיך לחיות זאת נכון איך לאזן בין ערכי התשוקה והרגש. לבין הערכים החברתיים ולבין הערכים הכלכליים? "מה שחשוב"...משחק ערכים (2012)- סדנא חוויתית מיוחדת למרחב אפשרויות השימוש בו. "לחיות מתוך תשוקה"??? טיפ אישי:

אבישי לנדאו
אבישי לנדאו
סדנאות מודעות והעצמה

סדנאות מודעות והעצמה

-הכרות עם הגישה ההוליסטית הכוללת 4 רובדי החיים: הפיסי, הרגשי, השכלי והרוחני -הכרות עם שבע רמות תודעה מהישרדות ועד שירות לכלל -לחקור מי ה"אני". קליפת האישיות -ערכים - מה הם? נמצאים כבר בליבת ה"אני". ערכים הם אמת אוניברסאלית נצחיים, לא משתנים עם הזמן. מושרשים בתוך האיכויות של רוח האדם. מאפיינים את האחדות וייחודיות בבני אדם. -האם יש אמת מוחלטת ומשתנה? -מטרת החיים היא בתהליך. אין "ממש: לאן להגיע. -רובד רוחני - קבלה ונתינה: הבנת מנגנון החסר האנושי ברובד הרגשי היוצר את הרצון לקבל לעצמי. איזונו ע"י הרצון לתת לאחר שלא ע"מ לקבל ליצירת רצון חופשי -רובד שכלי - מהי מחשבה? מהי המציאות? מחשבה יוצרת מציאות. נוסחאות מחשבה-לגובה בילדות ובבגרות ליצירת תפיסת העולם והשפעתה על תפיסת המציאות -יצירת תהליך שינוי: מעבר ממודעות המגיבה אוטומטית למודעות אחראית לבחירה חופשית. תהליך לשינוי אמונות לא מעצימות לאמונות חדשות המעצימות יצירת מציאות רצויה -יצירת שלום פנימי ושיתוף פעולה בין השכל והרגש. אבני הבניין של האגו. גילוי המהות הפנימית ? רוח האדם לשליטה על האגו -לימוד תהליך מובנה להצלחה בתקשורת בין אישית - שיתוף, שאלה, סליחה, בקשה והוקרה -רובד הפיסי - קביעת יעדים ויישומם -חזון אישי וארגוני - מבוסס על ערכים ומכוון ל-4 רובדי חיים: אהבה, קריירה, כסף ובריאות -עקרונות וחוקים אוניברסאליים -32 האינטליגנציות (יכולות) לפי שיטת לוסקי, שיטה חינוכית לאיזון גוף נפש המבוססת עפ"י מקורות יהודיים.   "שיטת לוסקי" היא פיתוח חדשני עדכני ומעשי של "ספר יצירה" לכלל שיטה חינוכית, טיפולית, הוליסטית, בינתחומית משולבת

אריה קלטמן
אריה קלטמן
הרצאות משולבות בשירה, ספרות, קטעי מקורות ומוצגים שונים:

הרצאות משולבות בשירה, ספרות, קטעי מקורות ומוצגים שונים:

1) בעקבות נשים שהעזו... - על נשים חזקות במקרא: הן פקחיות, אמיצות, מדינאיות, שופטות. הן רחמניות, יפות, ערמומיות. בתקופה שהעולם נשלט על ידי גברים, ונשים ישבו בירכתי הבית, קיימות  היו מספר דמויות נשיות שקמו ועשו מעשה.   2) "שימני כחותם על ליבך...". - על זוגיות ואהבה במקורות מה "הורישו" לנו אדם וחוה ? הזוג הראשון ביקום? "נבקר" במקומות המפגש הרומנטיים על יד הבאר שם נשמע על יעקב רחל ולאה משולש בלתי אפשרי. בכרם שם נחוג חג האהבה בט"ו באב. נספר את סיפורן של הנערות שהשתמשו בריחו של שמן האפרסמון כדי למשוך את תשומת ליבם של הנערים.   3) "שקר החן והבל היופי..." - נוי האישה בתקופה הקדומה בשמים, תמרוקים ואיפור היו נחלתן של נשים בכל התקופות. בדרך כלל השימוש בקוסמטיקה נעשה בהקשר למפגשי אוהבים.   4) מנהיגים צומחים מן השדה - על המנהיגות הקדומה בימי קדם "לא ירום לבבו מאחיו" נכתב בחוק המלך שבספר דברים - האומנם? האם המנהיגות הטובה היא כמו צמח האזוב המסמל ענווה או שמא היא כארז המסמל גאווה   5) לאור הנרות - על המאור בימי קדם הנר הדולק היה מסממני החיים בבית הקדום. תאורת החשמל בבית המודרני החליפה מגוון של בתי נר, פתילות ושמנים מסוגים שונים אשר היו בשימוש, איש איש לפי אזור מגוריו ולפי הישג ידו.   6) אמה של מלכות - על רות המואביה הימים הם ימי קציר השעורים כשפוסעות להן רות ונעמי בדרכן משדה מואב לבית-לחם יהודה. הרבה אופטימיות יש בימי הקציר, כך מקוות גם שתי הנשים העניות.   7) מרחל עד רחל - מרחל אמנו ועד רחל המשוררת סיפור אהבתם של יעקב ורחל (בראשית כט, כ). לימים הופכת האהבה הגדולה לטרגדיה אנושית קשה בה מעורבים אדונים ופילגשים, נשים הרות ועקרות, כל המרכיבים לדרמה אנושית.   8) ארץ אדם ומטר - על מקורות המים במקורות הכמיהה למים בארץ-ישראל יצרה בשפה העברית אוצר בלתי נדלה של תיאורים וביטויים הקשורים בחיוניות המים והמתקנים הקשורים בהם, למן ימי הבריאה ועד ימינו. 

דר' אביבית שוויקי
דר' אביבית שוויקי
מהמיטב של ייטב- מהקל אל הכבד.. שגם הוא מוגש ברוח קלילה

מהמיטב של ייטב- מהקל אל הכבד.. שגם הוא מוגש ברוח קלילה

הסודו של הסוד: רולטה עצמית.. כמה ההצלחה תלויה בי ואיך אני עוזר לה להתממש. הרצאה והפעלה מרתקים עם היכרות עצמית מפתיעה שרלוק הולמס ואגתה קריסטי בארץ ישראל: חידה בלשית מאתגרת בעזרתה נלמד ונחווה תהליך קבלת החלטות אישי וקבוצתי ויחסי הגומלין שביניהם. יש שם חשדות ותדמיות לוגיקה ורגשות ניסיון חיים ואגדות..  מסע בארץ היין : אתה טיפוס אפיץ או נפיץ..תוסס ורענן או איטי ומיושן.. התנהגות כיין והתנהגות עם יין ?חוויה היכרות דרך היין עם עצמנו כיחידים, כקבוצה,כחברה..  נולדנו לרקוד-אלף מילים ותנועה אחת: אנחנו רוקדים עוד בטרם נולדנו, בבטן !! מאז "חינכו" אותנו.. להיות מבוקרים, קפואים,בלתי מביעים.. בואו נצא מהכבלים כדי שנוכל לדבר אל עצמנו ואל זולתנו ברור!חווית תנועה רגש ריקוד עיבוד מסרים..יוצאים ממנה אחרים.  חשיבה גברית חשיבה נשית...האם יש סיכוי לפגישה: נשים חושבות שהן מכירות גברים.. גברים לא מתיימרים להבין נשים..ואם כבר מנסים לתקשר.. הם חושבים כל כך אחרת..! בואו נחווה את השוני ונלמד קצת ממש קצת לגשר עליו.   Fight or flight להתמודד או להימלט האם הג'ונגל עדיין פעיל: התנסות שכלית ורגשית ,הבנת התהליכים שחשוב לא לשכוח הרצאה ומשחק קבוצתי בחוץ או בפנים מדתות לאמונות ..ועד לקואצ'ינג..יש קשר? התפתחות? מקריות? הולך להיות מעניין להסתכל על אלפי שנות שינוי במשקפיים אחרים ,זה גם עוזר לזהות כיוונים עתידיים.  אמנות הרדידות-או סופר התמקצעות.. העולם לאן? ואיך כל זה משפיע וישפיע על חיינו היום יומיים והעתידיים , אזהרה ! ההרצאה מיועדת לאנשים חושבים ומעורבים!  מורשת ערכים ושייכות-או אינטרסים ואינדיבידואליזם כעיקר המהות דילמות החלטה לגבי מהות משמעות ואיכות החיים, למנהיגים,מנהלים,הורים וכאלו שרוצים להיות משפיעים ומנווטים. חווית התנסות אישית עם חומר 

דר' טוביה רינדה
דר' טוביה רינדה
איך להפוך את הידע שלכם לספרים רבי מכר?

איך להפוך את הידע שלכם לספרים רבי מכר?

לכל אחד יש ידע שאחרים יכולים להיעזר בו. אם הייעוד שלכם בחיים הוא להפיץ את הידע שלכם ולתת ערך לאנשים ברחבי העולם ההרצאה הזו היא בשבילכם. בהרצאה ישתף עמית כיצד מכר יותר ממיליון ספרים בעזרת דרך חשיבה שונה ויצירתית, כיצד ניתן לכבוש את רשימות רבי המכר פעם אחר ואיך תוכלו גם אתם לקחת את הידע המקצועי שלכם בכל תחום ולהפוך אותו לקריירה כמומחים בינלאומיים. במהלך ההרצאה ילמד עמית את שיטות העבודה האפקטיביות שלו אשר עזרו לו לצייר על יותר מ 500,000 חלוקי נחל, ליצור מאות ספרים ואלפי מוצרים בתקציב נמוך ובתוך זמן קצר והתנהלות יעילה. בהרצאה יקביל עמית את עולם העסקים לעולם הציור וילמד איך כל אחד יכול להגיע לתוצאות חסרות תקדים בעזרת הקווים הפשוטים ביותר!  הרצאה מרתקת בעלת ערך רב לחברות, ארגונים ולעובדים ומקנה כלים ליצירת תקשורת בעזרת ציור, מחזקת את הביטחון העצמי, תורמת ומפתח חשיבה יצירתית, חווייתית, מהנה ומגבשת ומהווה חוויה בלתי נשכחת גם עקב המפגש הסוחף הכריזמה והקסם האישי שמביא אתו עמית אופיר. עמית אופיר הוא מרצה, יועץ עסקי ומומחה בין-לאומי ליצירת תקשורת בעזרת ציור. בנוסף, חיבר ויצר מאות ספרים ומוצרים להעצמה, רבי מכר עולמיים בתחומים ובקטגוריות שונות. ספריו ומוצריו נמכרו במיליוני עותקים בכל העולם ותורגמו לעשרות שפות. עמית עוסק בפיתוח וביצירת ספרים ומוצרי מידע העוזרים למיליוני אנשים לחיות חיים טובים יותר וליהנות מהידע הייחודי שלו. ספריו כבשו את המקומות הראשונים בקטגוריות רבות ברשימות רבי המכר היוקרתיות של אמזון בשלוש יבשות שונות.

עמית אופיר
עמית אופיר
על אהבה בקולנוע ובמציאות

על אהבה בקולנוע ובמציאות

מי הטביע את האִמרה: "אם האהבה היא עיוורת - מוטב למשש אותה קודם..."? כמובן שלא אחר מאשר גראוצ'ו (מהאחים) מרקס.  וזאת רק אִמרה אחת מיני רבות של אותו מרקס, שכשם שידע לאהוב כך גם ידע לעשות צחוק מהאהבה ויותר מכך דאג להנחיל הלאה את המתכון 'אתם חייבים לשים סיפור אהבה בסרטים כדי שיהיה משהו להיאחז בו, ואתם חייבים לעזור לאוהבים להישאר ביחד .החיים הם סרט וכמו בחיים כך גם ההיסטוריה של הקולנוע - מלאה באהבות ובמאוהבים. בקולנוע, האהבה היא קודם-כל מטרה אליה הגיבור מכוון את עצמו, ומה בחיים ? בקולנוע הקשיים בדרך למימוש האהבה משביחים את הסרט, ומה בחיים?  האם הקשיים מחשלים אהבה ? ההרצאה מלוּוה בקטעים מסרטים בסיפורי אהבה מהחיים ובצחוקים בשיתוף עם הקהל.בהרצאה הגיבור נמדד במילים אבל העיקר אלה הפעולות - על שפת הקולנוע בקצרה הגיבור מסמן לעצמו אהובה - מעט אודות מבנה התסריט החיים הם סרט" - איך אני מביים את סרט האהבה של חיי? אם הגיבור (הקולנועי) כובש את יצרו? - אז איך ישתמש ביצר למעשה האהבה? אהבה עיוורת בסרט אילם" - על צ'אפלין כדוגמה למתאהב סדרתי ועל התאהבות בסרט ובחיים דיאלוג על המסך והדיאלוג הפנימי בחיים הגיבור כובש את המטרה ומה הוא מגלה? אז מה אני צריך את כל הליריות הזאת?" למה באמת הגיבור הולך אל המטרה? מה זאת אהבה?  

איציק יצקן
איציק יצקן
סדנא:אינטליגנציה רגשית

סדנא:אינטליגנציה רגשית

"באמצעות הלב רואה האדם נכונה, מה שחשוב באמת סמוי מן העיין" - מתוך הנסיך הקטן מי מנהל את חיינו? אנחנו או הרגשות שלנו? מהו אותו שילוב מיוחד בין המודעות, השכל, הרגש וההתנהלות בחיינו? רגשות - זה מדבק?! מסע חווייתי אל עצמנו, כלים לפיתוח המודעות והאינטליגנציה הרגשית, המועברים דרך הרצאות וסדנאות חווייתיות. הסדנא מאפשרת לפתוח את הראש לאפשרויות חדשות של התבוננות על החיים, על מערכות היחסים שלנו, ועל עצמנו, ולשנות התנהגויות מגבילות להתנהלות חדשה ומקדמת. נושאים: • עבודה מודעת עם רגשות: כעס, אשמה, בושה, קנאה, עצב ופחד - האם אנחנו באמת יודעים מה עושים איתם...?! • מנגנוני הגנה: הכחשה, הדחקה, השלכה, רציונליזציה: מתי הם כבר לא משרתים אותנו באמת. • מערכות יחסים וזוגיות. • השפעת חוויות וזכרונות מהעבר על ההווה והעתיד: מודלים של "חטיפה רגשית". • התמודדות יעילה עם קונפליקטים וקבלת החלטות. • שינוי - התמודדות עם שינוי, הנעה לשינוי ומימוש עצמי. • דפוסי חשיבה מגבילים והיכולת לשנותם: יצירת חשיבה חיובית. ניתן להזמין הרצאה , סדנא בודדת בת שלוש שעות, או רצף של מספר סדנאות.

רונית נשר
רונית נשר
המבוי הסתום: מצבי תקיעות והתנגדות

המבוי הסתום: מצבי תקיעות והתנגדות

מצבים של תקיעות והתנגדות מאפיינים מצבים בינאישיים רבים בחברה ובארגון. יחסי עבודה בין מנהלים לעובדים, בין אנשי מכירות ללקוחות, במצבי משא ומתן, וכל מצב בינאישי בו צד א' מעוניין לשכנע למכור או להביא לשינוי אצל צד ב'. פעמים רבות, צד א' חש שקיימת התנגדות רבה מצד ב' לרעיון השינוי, או לכך שצד א' מרגיש שאין "כימיה" בינו לבין צד ב'. מצב זה מוגדר כמצב של תקיעות עקב ההתנגדות הסמויה או הגלויה של צד ב'. מנהלים נתקלים לא אחת במסגרת עבודתם בעובדים ומנהלים "קשים" ו"מתנגדים" לכל שינוי המוצע להם. כאשר המנהל מתווה קו חדש, רעיון חדש, כיוון חדש, עלולה להתעורר התנגדות מצד העובד. או-אז, שני הצדדים מרגישים תקועים. המצב נעשה תקוע, ועלולה להתעורר התנגדות רבה לכל שינוי המוצע מצד המנהל. בשנים האחרונות, חלה מהפכה בתחום הטיפול במצבי תקיעות והתנגדות וחוברו שיטות התערבות פסיכולוגיות, אסטרטגיות, וממוקדות. שיטות אלו מאפשרות מתן פתרון "אחר" העונה על הבעיה ומאפשר לשני הצדדים (א' ו-ב') להרגיש שהבעיה נפתרה והושגה שביעות רצון הדדית. שיטות ההתערבות המגוונות נחשבות כיום לטיפול המתאים ביותר במצבים של תקיעות והתנגדות. ד"ר שאול נבון נמנה על צוות היועצים של חברת Consulting ,NEST www.nest-consulting.net/?categoryId=32204  

דר' שאול נבון
דר' שאול נבון
הרצאת הדגל: סטיב ג'ובס האיש והאגדה

הרצאת הדגל: סטיב ג'ובס האיש והאגדה

הרצאות: מי הזיז את המחשב שלי? הטכנולוגיה בהדפסת תלת-מימד שתשנה את העולם ניהול זמן באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת נטוורקינג - קשרים, קשרים ומה שביניהם סטיב ג'ובס האיש ששינה את העולם אפל - התפוח הלוהט שיצר מהפכה מ-ניוטון ועד סטיב ג'ובס, לא נפל תפוח נוסף  כמה מילים על סטיב ג'ובס: סטיב ג'ונס - גאון שיווקי או בריון בחליפה? בהרצאתו תוצג שיטת הניהול הייחודית לסטיב ג'ובס, מייסד ומנכ"ל אפל האגדי.   כיצד יכול אדם שנוי במחלוקת להפוך ולהיות לאחד מן המנכ"לים הטובים ביותר בכל הזמנים?   ההרצאה תיקח אותנו למסע בזמן, מהשקת מחשב האפל הראשון בשנות השבעים המאוחרות במוסך הבית של משפחת ג'ובס ועד לניהול החברה הרווחית בעולם שהביאה את המקינטוש, האייפוד.   סגנון ניהולו הייחודי של סטיב ג'ובס תואר בספרים ומאמרים רבים. בהרצאה יקבלו המשתתפים סקירה מרתקת על חייו ומותו של הגורו  ומייסד כת ה - Apple   ההרצאה משלבת טכנולוגיה, שיטות ניהול וחקר על הטמפרמנט הייחודי של האיש.

יריב ענבר
יריב ענבר
הרצאה במידענות

הרצאה במידענות

האינטרנט, מאגר אדיר ממדים אשר מכיל כמות מידע עצומה. עומס המידע והתקדמות הטכנולוגיה הביאו עמם שיטפון עצום של מידע. כאנשים פרטיים, נראה לנו שכל מה שצריך זה לפתוח מנוע חיפוש, לגלוש קצת ולקבל את המידע הנדרש לנו. בפועל כדי לקבל מידע אמין, איכותי, עדכני וממוקד נדרשת עבודת חיפוש מקצועית יותר. מכאן בדיוק באה ההבנה של חשיבות ההסברה והלימוד של שיטות העבודה ותפיסת עולמו של המידען לכלל ציבור הגולש וזה אשר עושה שימוש במידע אינטרנטי. בהרצאה נראה את מאפייניו של האינטרנט, נראה את גודלו וקצב גידולו, ואת אפשרויותיו הרחבות – ידע החשוב לכולנו. המשתתפים יקבלו כלים לאיתור המידע, ושיטות שונות אשר יאפשרו להם להתמצא בתבונה בתוך עולם המידע המשתנה במהירות, כל זאת מתוך הבנה שמידע איכותי הוא משאב חיוני אשר היכולת לאתרו ולהשיגו בזמן קצר עשויה להיות חשובה ואפילו קריטית בתהליכי קבלת ההחלטות גם היום יומיים שלנו. במסגרת ההרצאה נתמקד במיומנויות חיפוש הנדרשות לעבודה עם מנועי חיפוש כדוגמת גוגל אך גם ניגע במנועי חיפוש נוספים וייחודיים. נציג לעומק את העקרונות המרכזיים במתודולוגית העבודה של המידען, הכרה של כלי חיפוש מתקדמים הפתוחים בפנינו לגלישה "איכותית" בתוכם נראה כיצד מגדירים ומאתרים, כיצד ממקדים וכיצד ניתן לשמור את המידע לטובת שימושים עתידיים. בכלל כך טכניקות מועילות לעבודה, המקלות על עבודת החיפוש ומאפשרות לקבל תוצאות טובות ועדכניות בעולם אדיר זה. במסגרת ההרצאה ניתן גם לגלוש ולהציג מידע ומאגרי מידע המותאמים לאוכלוסייה המשתתפת בהרצאה.

אורלי גלבוע
אורלי גלבוע
ירדן, השכנה שמעבר לבקע.

ירדן, השכנה שמעבר לבקע.

את מסלולי השטח בקניוני מואב הכנתי בקפדנות עוד לפני הסכם השלום, בעזרת...הטלסקופ ממרפסת ביתי'. סמוך לחתימת הסכם השלום, ארחו הירדנים עמיתים ישראליים במזרעה שבמזרח ים-המלח, לסיורים ודיונים בעניינם המשותף - בקע ים-המלח. ההתרגשות כל בוקר למראה הבית מעברו השני של ים-המלח ולמגע הבלתי אמצעי עם נופי ירדן.   "מפאת נפילי-הסלעים הסותמים את ערוצו…זרמי-המים בצורת אשדות קצרים ועזים אין לעבור את נחל-ארנון לאורכו בשום פנים ואופן, ורק ממרומי ההרים יכול אדם להציץ אל הומותיו…המסחררות ונאדרות-ההוד" (ברסלבי, הידעת את הארץ 1956). הטיול הישראלי, הגלוי, הראשון לאורך הארנון ומדוע הוא עולה על כל הציפיות. פטרה - כיצד נוצר הסלע היפה בעולם, מה ומדוע עשה בו האדם. נבטים: אמונה, אמנות ומסחר- תרבות מדברית בין אקזוטיקת המזרח וחברת השפע של אירופה הקלאסית. גיאוגרפיה מקראית, גיאוגרפיה פיסית והנופים הטבעיים. הממלכה ההאשמית והגיאוגרפיה היישובית שלה.

אלי רז
אלי רז
טל שימיזו בסיפור אישי:

טל שימיזו בסיפור אישי:

לפני יותר משני עשורים, נרשמתי ללימודי שפה רשמיים מתוך תשוקה להבין את יפן השונה והמסקרנת וצללתי לתוך סיפור אהבה שנמשך עד היום עם תרבות מופלאה. במהלך שהותי כסטודנטית בטוקיו למדתי את אמנויות יפן המסורתיות: ציור בדיו, אמנות שזירת הפרחים וריקוד יפני מסורתי. האסתטיקה היפנית הפכהלהיות חלק משפת האמנות שלי. ביפן הכרתי את אבי ילדי, ריוג'י ויחד באנו לחיות בישראל לצורך השלמת לימודי האקדמיים. בוגרת לימודי מזרח אסיה באוניברסיטת תל אביב, התמחיתי בתרגום והפכתי מורה ליפנית, מתרגמת סימולטנית ומלווה משלחות מיפן. כעבור מספר שנים חזרתי לחיות בטוקיו עם משפחתי כרעיה ואם, חיי משפחה יפנית בעיר הגדולה אותה הכרתי מזווית שונה לחלוטין מימי כסטודנטית. מזה מספר שנים מתגוררת בישראל. געגועי ליפן הקלאסית הביאו אותי ליצור בועה יפנית, מרחב בו ניתן לחוש את הריחות והצלילים, להתענג על היופי המשרה רוגע ומעניק השראה. אני מזמינה אתכם להצטרף אלי למסע ייחודי דרך החושים, חגיגה של טעמים, תרבות ואסתטיקה בחוויה אותנטית שכולה יפן. יפן מפגש אינטימי - זוגיות ואהבה, גבר ואשה, חברה ומשפחה. נעים מאד יפן - הכנה לנחיתה רכה - משפטי מפתח, קודים התנהגותיים, המלצות וטיפים. טקס התה וטקסים אחרים- מקור, משמעות, פילוסופיה, דרך חיים. הקשר בין קמיקזה, הרהקירי וצונמי - תפיסת המוות בתרבות יפן. דרך הלוחם והקוד הסמוראי כאבן יסוד בראיית העולם העסקית ביפן. המטבח היפני שלי -קורסים וסדנאות מלווים בהסברים, מתכונים וטיפים אישיים. אסתטיקה יפנית בחיי היום יום, הבית היפני -קלאסי ומודרני, מהו עיצוב יפני? אבני יסוד ורעיונות מעשיים.

טל שימיזו
טל שימיזו
טל שימיזו בסיפור אישי:

טל שימיזו בסיפור אישי:

לפני יותר משני עשורים, נרשמתי ללימודי שפה רשמיים מתוך תשוקה להבין את יפן השונה והמסקרנת וצללתי לתוך סיפור אהבה שנמשך עד היום עם תרבות מופלאה. במהלך שהותי כסטודנטית בטוקיו למדתי את אמנויות יפן המסורתיות: ציור בדיו, אמנות שזירת הפרחים וריקוד יפני מסורתי. האסתטיקה היפנית הפכהלהיות חלק משפת האמנות שלי. ביפן הכרתי את אבי ילדי, ריוג'י ויחד באנו לחיות בישראל לצורך השלמת לימודי האקדמיים. בוגרת לימודי מזרח אסיה באוניברסיטת תל אביב, התמחיתי בתרגום והפכתי מורה ליפנית, מתרגמת סימולטנית ומלווה משלחות מיפן. כעבור מספר שנים חזרתי לחיות בטוקיו עם משפחתי כרעיה ואם, חיי משפחה יפנית בעיר הגדולה אותה הכרתי מזווית שונה לחלוטין מימי כסטודנטית. מזה מספר שנים מתגוררת בישראל. געגועי ליפן הקלאסית הביאו אותי ליצור בועה יפנית, מרחב בו ניתן לחוש את הריחות והצלילים, להתענג על היופי המשרה רוגע ומעניק השראה. אני מזמינה אתכם להצטרף אלי למסע ייחודי דרך החושים, חגיגה של טעמים, תרבות ואסתטיקה בחוויה אותנטית שכולה יפן. יפן מפגש אינטימי - זוגיות ואהבה, גבר ואשה, חברה ומשפחה. נעים מאד יפן - הכנה לנחיתה רכה - משפטי מפתח, קודים התנהגותיים, המלצות וטיפים. טקס התה וטקסים אחרים- מקור, משמעות, פילוסופיה, דרך חיים. הקשר בין קמיקזה, הרהקירי וצונמי - תפיסת המוות בתרבות יפן. דרך הלוחם והקוד הסמוראי כאבן יסוד בראיית העולם העסקית ביפן. המטבח היפני שלי -קורסים וסדנאות מלווים בהסברים, מתכונים וטיפים אישיים. אסתטיקה יפנית בחיי היום יום, הבית היפני -קלאסי ומודרני, מהו עיצוב יפני? אבני יסוד ורעיונות מעשיים.

טל שימיזו
טל שימיזו
השפה העברית

השפה העברית

הרצאות: ● נכנסו בטעות - מילים וצירופי לשון המשמשים בשפתנו, ורק מעטים יודעים כי מקורם בטעות. ● מאין הגיעו - על כאלה שבאו מן הלועזית, לא עלינו, התגיירו ונשארו. ● יידיש, אנגלית, גרמנית, לדינו, ערבית - נכנסו לארצנו עם העליות השונות (ולא רק) ותקעו תד בשפה - בבואה של החברה הישראלית. ● השפה ה"מכובסת" - הפוליטיקלי קורקט בעברית, מילים שפוגשים בתקשורת, ברחוב ובפוליטיקה. האם המציאות יוצאת את הלשון או הלשון יוצרת מציאות? ● מכירים עברית? - גם אם חשבתם שאתם יודעים הכול... הרבה פעמים הנכון נשמע תמוה, אז מה עושים עם פרסומות ברדיו? גם אם לא תשתמשו - כדאי לפחות להכיר. ● ישן מול חדש- העברית היא פלא שאין לו אח ורע. משפת התנ"ך ועד הלום. למה צריך לתרגם את התנ"ך לעברית? מה עברנו, על מה ויתרנו, מה היה אומר על זה אליעזר בן יהודה ולאן פנינו מועדות? ● פער הדורות – תזרמו עם זה: אחלה, סבבה, חבל"ז, סוף הדרך, את חופרת! וואלה?! – סלנג הולך וסלנג בא. מי זה בכלל הגשש החיוור? מכירים פקאצות? הנוער של היום מול אנשי היישוב הישן.

עירית כהן
עירית כהן
לא להתכופף

לא להתכופף

עיצוב ידידותי לגיל המבוגר והזיקנה: חברת וירפול )whirlpool( יצרנית מכונות כביסה ומייבשי כביסה מציעה פתרון עיצובי יצירתי וידידותי למשתמש המבוגר. כפי שניתן לראות בתמונה מעצבי המוצר התמקדו במספר מצומצם אך ענייני של בעיות המטרידות את המשתמשים המבוגרים והזקנים )ואולי גם צעירים יותר הסובלים מכאבי גב תחתון(, ראשית טיפלו בנושא גובה פתח המכונה הפתח המיועד להכנסת והוצאת הכביסה( תוספת גובה של כ-40 ס"מ מונעת כמעט לחלוטין את הצורך להתכופף בעת ההכנסה וההוצאה של הכביסה )ובמיוחד את מציאת אותה גרב המסתתרת בקצה התוף שמחייבת אותנו כבר לעמוד על ארבע...(. כפתור ההפעלה מעוצב במתכונת כפתורי ההפעלה הישנים של שנות ה-60 ) בכל מקרה Retro זה in עיצוב העושה שימוש בשפה חזותית המוכרת למשתמש מעברו ולפיכך אינו מאיים כמו העיצובים המאד "עדכניים". המעצבים הקפידו לתת שמות פשוטים וברורים לתוכניות ההפעלה השונות שיתאימו גם לאנשים אשר אינם מרגישים בנוח עם מוצרים עתירי טכנולוגיה. בסיכומו של דבר מציעים המעצבים והמהנדסים מוצר אשר בהיבטיו הארגונומיים וממשק המשתמש שלו הם מצוינים למשתמשים מבוגרים וזקנים אך בה בעת מציעים גם פתרון מעולה לאנשים הסובלים מבעיות גב תחתון, לנשים בהריון ועוד. כפי שניתן לראות המוצר אינו נראה כמוצר שעוצב למוגבלים, נהפוך הוא, המעצבים לא ויתרו על מראה עכשווי ועדכני. חשוב לציין שקהל הצרכנים המבוגרים אשר מתמודד יום יום עם מגבלות הגיל )

רון נברו
רון נברו
גיל ההתבגרות

גיל ההתבגרות

1.יצירת שפה משותפת- הקניית כלים ומושגים בסיסיים להבנת הבדיקה והאבחון הפסיכיאטרי. חשיבות ההיררכיה המשפחתית בתהליך של לקיחת אחריות והצבת גבולות. 2. כיצד להמנע ממאבקי כח? - דיאלוג כפתרון, התאמת ציפיות, כוונות ותוצאות טבעיות לכל התנהגות. כלים ליצירת תקשורת אפקטיבית ומעצימה, דגש על דרכים להצבת גבולות, חיזוק תחושת השייכות והמסוגלות דרך מודלים שונים להתמודדות.  3. ילד דינמיט- הגדרת התנהגות אופוזיציונלית והפרעת התנהגות, ניהול כעס ותוקפנות - גורמים לכעס ותוקפנות, שימושים חיוביים ובונים לכעס, מצבים נפשיים קשורים, 4. כש- EQפוגש את ה- IQ - הגדרת אינטליגנציה, מאפיינים של מחוננות, קשיים לימודיים והתייחסות לצרכים חברתיים רגשיים של הילד המחונן. ניהול רגשות,  5.פסיכולוגיה של הילדות - תאוריות התפתחותיות, חשיפה לתאוריות הקלאסיות והמודרניות הנוגעות להתפתחות הילד, (פרויד, אריקסון, פיאז'ה), התייחסות לגיבוש הזהות העצמית אצל מתבגרים.

עינת קאופמן
עינת קאופמן
"קפה בסטייל"- הרצאה מרתקת

"קפה בסטייל"- הרצאה מרתקת

"בייתנו הוא מבצרנו" ועל כן עליו לשרת את צרכנו ולהיות לנו לעוגן, מקום שנעים לחזור אליו לאחר יום עמוס, שישרה עלינו רוגע ושלווה ויבטא את הייחודיות שלנו. תחום ההום סטיילינג מתמקד בצבע, חומר וקומפוזיציה, וכן שימוש ושדרוג הקיים בבית, במטרה ליצור סביבת מגורים נעימה והרמונית. בזמן קצר ובתקציב סביר ניתן להגיע לתוצאות מרהיבות, מבלי לשבור קירות. "קפה בסטייל", הרצאה שכולה עיצוב וסגנון, מלווה במצגת תמונות מרהיבה, אשר ממחישה את האופציות הרבות שיש בידי לעיצוב ורענון הבית. במהלך ההרצאה נחשפות המשתתפות לעולם הקסום של עיצוב וסטיילינג על כל היופי שבו, להבדלים בין הלבשת הבית לעיצוב פנים, רעיונות יצירתיים לשדרוג הבית בתקציב מוגבל, מגלות את וצמת הצבע והאפשרויות הטמונות בשימוש נכון של שילובי צבעים, שימוש נכון בטקסטיל קומפוזיציות שונות של ריהוט ואביזרי נוי. בנוסף, הצצה לטיפים מיוחדים שכל אחד ואחת יכולים ליישם.

רוית רוד
רוית רוד
מסע בעקבות סיפור -סדנא

מסע בעקבות סיפור -סדנא

מפגש חוויתי-רגשי תבול סיפורי המשתתפים יאפשר לכם להתחבר למסע אישי. סיפורים הקשורים למקום ולזמן. לירי, מנחת המפגש, ייצרה עבורכם את המסע האישי. נתחבר לסיפורי המשתתפים ונמצא נקודות משיקות. "מסע בעקבות סיפור" נותן מקום של כבוד לכל סיפור, לכל אדם, כל זיכרון. מסע תודעתי מחשבתי רגשי. מסע פיזי לאזורים הקשורים בסיפור, מאפשר תהליך חוויתי-רגשי. הסיפור הופך להיות חלק מאתנו. תוכנית זו מיועדת לאפשר לחקר את הסיפור האיש שלך ולהעבירו לדורות הבאים. התוכנית יכולה להתאים ליהדות התפוצות .התוכנית תאפשר לקרב את הבנים שנולדו בחו"ל לסיפור המשפחתי , לתולדות המשפחה והעם היהודי. התוכנית הינה ייחודית בכך שהיא כוללת לא רק כתיבה של הסיפור המשפחתי והאישי אלא בעיקר הפקת "מסע" מסע אישי מותאם לבני המשפחה . המסע יכול להיות קצר או ארוך בהתאם לבחירת המשפחה. המסע הינו מסע רגשי ופיסי ואף מאפשר הפקת אירוע לחיבור בני משפחה הנמצאים במקומות שונים בעולם . הרצאות שתלוונה את התהליך תכלולנה הרצאות שקשורות להיסטוריה של העם היהודי בהתאם למדינה בה תערכנה ההרצאות כמובן.

לירי זו הארי
לירי זו הארי
IQ חדש בראש

IQ חדש בראש

פילוג'יקה הינה שיטה חדשה המדגימה, מסבירה ומאפשרת לכל אחד מאיתנו להבין איך בני האדם יוצרים לעצמם, ללא משים את מצביהם בחיים. השמנה, זוגיות, כספים, עסקים, מחלות, ילדים, הצלחה, כישורים בעבודה וכל שאר הנושאים בהם בני האדם מתחככים בחייהם. פילוג'יקה מאפשרת, לראשונה, לחבר חיבור ישיר בין החלק הרציונאלי, הנגיש לבני האדם לבין תת המודע.הרצאה חדשנית זו מאפשרת, בקלות רבה, לבני האדם להיווכח, אפילו בזמן ההרצאה, בחיבור והקשר התמידיים של המודע וההגיוני אל תת המודע. למעשה, ההגיוני אינו אלא הסבר לא הגיוני, שוטף וקבוע של תת המודע!תת המודע שולט למעשה בכל תחום בחיינו ופילוג'יקה, אחרי שמראה איך אנחנו סוג של "עבדים" של תת המודע שלנו, מלמדת אותנו איך להפוך את פני הדברים, איך להתחבר בצורה מודעת אל תת המודע, לשנות את התכנים ולשנות את החיים, לרזות, להיות בזוגיות שמחה, שיפור במצב הכלכלי, העסקי, להחלים, לגדל ילדים מוצלחים ללא צורך בריטלין או בכימיות אחרות, לשפר את ההצלחה בתחומי החיים הספציפיים, שיפור הבצועים בעבודה, שיפור המסרים השיווקים וכו. ההרצאה מלווה בהדגמות, בהסברים מדעיים שנעלמו מעיני המדע עד כה, ומאפשרת זמן לשאלות ותשובות. (ומהניסיון, בגלל החדשנות הרבה של הנושא ישנן שאלות רבות)

אריק אריאב
אריק אריאב
"צרור המפתחות להעצמה, צמיחה ושינוי בחיים" -הרצאת הדגל

"צרור המפתחות להעצמה, צמיחה ושינוי בחיים" -הרצאת הדגל

"צרור המפתחות להעצמה, צמיחה ושינוי בחיים"- הרצאת הדגל המבוקשת ביותר מתוך מבחר הרצאות וסדנאות להשראה והעצמה אישית, מבית היוצר של “השראה פרקטית”. את ההרצאה, ניתן להתאים לנושא האירוע או הכנס, על פי צרכי הארגון ובחירת המפתחות הרלוונטיים ביותר מתוך ה- 12. כמו כן ניתן לשלב את רכישת הספר “להיפתח לשינוי”, ביחד עם ההרצאה, כמתנה משלימה ופרקטית שנותנת ערך מוסף גבוה ליישום ומימוש בחיים. נושאים במוקד ההרצאה: מהם שני המנועים לצמיחה ולשינוי בחיים? מה עוצר אותנו כיום מלזוז קדימה בחיים? איך ניתן לצמוח ממשברים ולהפוך אותם להזדמנויות? האם זה אפשרי עבור כל אחת? בכל מצב? בכל גיל? איזה מפתח יכול לעזור לך בחייך, כאן ועכשיו? הרצאה חוויתית, מלאת הומור ומרגשת, שזורה בסיפור השינוי האישי של אורלי, ובדוגמאות מתוך סיפורי הנשים שראיינה לספר, שמעוררת בך השראה ומניעה אותך לפעולה. 12 המפתחות – הם כלים פרקטיים, שיחברו אותך לליבת העוצמה שלך, ויעזרו לך להאמין בעצמך, להתחבר ל”יש” בחייך, ולחיות מתוך הייעוד שלך, כדי שתוכלי ליצור לעצמך חיים מלאי תשוקה, משמעות ושמחה. ההרצאה נולדה בעקבות מחקר שעשתה העיתונאית והמאמנת אורלי בר-קימה במשך כשלש שנים, לספר שכתבה, “להיפתח לשינוי”. במסגרת התחקיר לספר היא ראיינה 50 נשים מכל רחבי הארץ, שהתחברו לכוחות הפנימיים שלהן, צמחו ממשברים, מצאו את הגדולה שבתוכן, והצליחו לחולל שינוי משמעותי בתחומים שונים של חייהן. במהלך ההרצאה היא משלבת את סיפור השינוי האישי שלה, שהוביל לכתיבת הספר, דוגמאות וסיפורי ההשראה של נשים מצליחות, (כולל עדויות מצולמות בוידיאו של נשים שראיינה) וכן את המסקנות המרכזיות מהמחקר שעשתה.

אורלי בר קימה
אורלי בר קימה
כשהבטן מדברת- היחסים בינו לבינה על פי הנומרולוגיה

כשהבטן מדברת- היחסים בינו לבינה על פי הנומרולוגיה

כמה פעמים במהלך החיים שלכם קרה שעמדתם בפני התלבטות מסוימת וקול פנימי עלה ממעמקי הקרביים ואמר לכם: לכו על זה ? לדוגמא: חיפשתם עבודה. ניגשתם למספר ראיונות וזה לא היה זה. והנה, בראיון מסוים ישבתם מול המראיין ועלתה בכם תחושה טובה שאתם מתחברים אליו ומתחברים למקום העבודה הזה, דבר מה באנרגיה הכללית נגע אצלכם במשהו פנימי שלא ניתן לתיאור והוביל אתכם לבחור בעיסוק הזה ולא באחר. אותו דבר קרה כשבחרתם את הדירה אותה קניתם או שכרתם. זה קרה גם בבית הספר, בצבא. בכל המקרים הללו הובילה אתכם התחושה הפנימית. ה"בטן". פחות ההיגיון. זה בסדר. בדרך כלל ה"בטן" מקושרת לתת מודע ומכוונת אותנו לכיוון הטוב עבורנו. כדי לסבר את האוזן נאמר שבהרבה מקרים נעזרים מנכלים גדולים, בעלי עסקים ממולחים ואנשי העולם הגדול בקול הסמוי הזה והולכים בעקבותיו בעיקר, כאשר הם נמצאים לפני החלטה דרמטית. קחו לדוגמא את אברם גרנט. היו לו ודאי לא מעט לבטים לפני שעזב את המדינה והלך לאנגליה. אין ספק שגם הוא נעזר מאד בקול הפנימי ובינתיים נראה שהוא מרוצה מכך.לקול הזה יש שם: אינטואיציה . אז איך היחסים בינו לבינה מתקשרים לזה ולנומרולוגיה? אוהו !אוהוהו ! מתקשר מאד. התורה הנומרולוגית המבוססת על הקבלה רואה בחיבור של הגבר לאישה חיבור רוחני נעלה אשר מתקשר עם הבורא. תכליתו של החיבור הזה לבצע תהליך דומה לפעילותו של הבורא: יצירת בני אדם. בתהליך הזה, שימו לב, בנות, לאשה יש משקל גדול . אנו מכירים את הקלישאות "אישה בונה ?אישה הורסת". הצרפתים המציאו את הביטוי "חפש את האישה" לפיו אחרי כל אירוע שקורה בעולם מסתתרת אישה. ההלכה מהללת את "אשת חיל" המשמשת ציר מרכזי בבית. גם המערכת הנומרולוגית רואה באשה כדמות דומיננטית בזוגיות. תפקידיו של הגבר הצטמצמו מאז ומעולם בהגנה ובפרנסת אשתו וילדיו. תפקידיה של האישה הוגדרו בהגנת ילדיה וסיפוק צרכיהם (בעולם המודרני הפכה גם האישה לשותפה בפרנסה? טענות, אם יש, צריך להפנות למהפכה הפמיניסטית). ומכיוון שכך האישה היא זו שבוחרת את בן זוגה על פי הצרכים שהוא יכול לספק לה ולילדיה . כיצד זה קורה? כידוע, מלמדת תורת הנומרולוגיה שלמספרים הנמצאים בשמותינו ובתאריכי הלידה יש רטט המשפיע על התכונות והמהלכים שלנו כמו גם על שביל הגורל שלנו. המערכת גם קבעה קודים למספרים לדוגמא: המספר 2 מלמד על אנשים רגישים ,דואלים ,עדינים. המספר 4 מגדיר אנשים כביקורתיים , דקדקנים , פדנטים . כל האנשים בנויים מכמה מספרים . אבל ישנם מספרים יותר דומיננטיים המשפיעים עליהם יותר. סביר מאד שאשה שהמספר המוביל אצלה הינו 2 תמצא שפה משותפת וקשר עם גבר דומה. הם משדרים על אותו גל . על כן כאשר יפגשו מבטיהם ישודר ביניהם תדר והם יתקרבו זה לזו . לפעמים אנו קוראים לזה "אהבה ממבט ראשון " .לפעמים אינטואיציה .ה"בטן ". אבל , זה לא מספיק . הגבר עדיין נבחן על ידי האשה בשאר המספרים הסובבים אותו . הוא צריך לספק את צרכיה . אם לאשה מספרים המלמדים על כיוון חומרי , שאפתנות ,כספים , הצלחות ומעמד ,היא לא תוכל להסתדר עם בן זוג שבגורלו מספרים של עיסוק בפקידות ובשכר מינימום . אם יתעקשו להינשא ,תבדוק המערכת את הזוגיות הזו .אם המסקנה תהיה חוסר התאמה ,תעשה המערכת הגורלית הכל להפריד ביניהם וכולנו מכירים את מקרי הגירושין שבהם זוגות חיו חיי גהינום ולבסוף נפרדו. אז ,שימו לב , בנים ובנות יקרים ויקרות .אם עדיין לא מצאתם את החצי השני שלכם אל תכעסו ואל תילחצו זה לא תמיד בגללכם/ן . המערכת הגורלית מכוונת אתכם/ן ובדרך כלל לטוב . בינתיים לא הצלחתם למצוא אותו/ה כי הוא/היא לא שידרו באותו תדר שלכם/ן משום שהתדר שלהם היה שונה וכשזה יהיה בינגו ידלקו לכם כל האורות בראש וזיקוקי דינור יטוסו לכל עבר . כיצד משפיע גורל האשה על הגבר ?מהו זיווג שמיימי ? מהו זיווג תיקון ? מהו עיתוי טוב לזוגיות ?- כל זאת במאמרים הבאים. (ניתן לשלוח שאלה כללית עם תאריך לידה ושמות ההורים. לאנשים נשואים גם שמות ותאריכי לידת בני הזוג. כמו כן לצרף מייל ומספר נייד) . אמנון סער נומרולוג ייעוץ. הכוונה. הרצאות.

אמנון סער
אמנון סער