משמשון הגיבור ועד ספיידרמן: מהו הקסם של גיבורי-על וכוחות-על? אולי גיבורי העל מזכירים לנו אמת פשוטה: אמנם אין לנו כוחות על-טבעיים, אבל בכל אחד ואחת חבויים כוחות-על.... והם טבעיים! בהרצאה נראה כיצד לחשוף את כוחות העל שבנו, וכיצד לפתח אותם באופן שיעצים את חיינו, יתרום לזולת ואולי אף לעולם כולו. נצא למסע של השראה בו נכיר גיבורים שגילו את כוח-העל שלהם, ובכך פתחו עבורנו דרך לפרוץ אל הישגים וחוויות שכרגע אולי נראים בלתי-אפשריים.
כיצד דפוסי תפיסה יוצרים עבורינו מציאות? דרך ניסויים מפתיעים מפסיכולוגיה קוגניטיבית ומדעי המוח נראה כיצד המוח מפרש את המציאות. הדגמות מצחיקות יעזרו להבין מה מקבע אותנו בתבניות תפיסתיות, ואז - שלב אחר שלב נראה כיצד לנצל את הפונציאל של המוח, להשתחרר מתפיסות מגבילות ולצאת למרחב יצירתי. תובנות אלו יוכלו לשמש אותנו בחיים האישיים והמקצועיים.
בהרצאותיו מלמד זייד, בשפה קלילה וברורה, כיצד כל אחד ואחד מאיתנו, ללא קשר לתחום עיסוקו ולניסיונו בדיבור בפני קהל, יכול לשפר את יכולת הדיבור בפני אנשים ואת יכולת השכנוע שלו. ההרצאות, המתבססות על שיטת ה"דיבייט" הבינלאומית המצליחה, כוללות דוגמאות רבות, כללים ברורים וטכניקות פשוטות המתאימים לכל קהל מאזינים, בכל פורום ובכל מסגרת.
מתי הצד השני רק משחק איתי ומהו המשחק וכלליו, ומתי זאת אסטרטגיה מה תהייה תשובת הצד השני לתגובתי שניתנה לתגובתו ליוזמתי... ואיך יתייחסו לכך ויפעלו צדדים ג..ד..ה.. מסובך ?! לא כל כך אם לומדים לחשוב אחרת בעסקים, רומנטיקה,ניהול, הורות.. תורת המשחקים נולדה כתחום מתמטי, אבל את העקרונות והלוגיקה שבהם נעשה שימוש להנאה ותועלת, נוכל לאמץ מבלי לעשות שימוש בנוסחא אחת. הרצאה משופעת בדוגמאות מחכימות, מאתגרות משעשעות מכל תחומי החיים, "תעשה לכם את זה".
כלים ש"עובדים" מהרגע הראשון לאימוצם לניתוח אינטרסים תקשורת,מידת הערכה,לבניית התנהגות פעילה נכונה המשיגה יחסים מאוזנים יציבים מהנים מועילים בין הצדדים בזוג או בקבוצה. המודל היחיד היישומי שמספק לכם יכולת טיפול בכל המורכבות של מערכת יחסים הן לטווח מיידי והן לטווח עתידי. חווית התנסות למידה הטובה לפרט לזוג ולקבוצה
שיטת הרייקי הנה שיטה יפנית ייחודית פשוטה ומקסימה לשיפור הגוף והנפש. המגע הנעים של הרייקי, אותו חוו מיליוני איש בעולם, ממלא בתחושות של רוגע ושלווה, ומביא שקט ואיכות חיים לעצמנו. בהרצאת מבוא זו נדבר על מהו רייקי, על עקרונות שיטת הטיפול, על המחקר האקדמי על רייקי, ועל שורשיה ההיסטוריים של השיטה ביפן
הרצאות: מי הזיז את המחשב שלי? הטכנולוגיה בהדפסת תלת-מימד שתשנה את העולם ניהול זמן באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת נטוורקינג - קשרים, קשרים ומה שביניהם סטיב ג'ובס האיש ששינה את העולם אפל - התפוח הלוהט שיצר מהפכה מ-ניוטון ועד סטיב ג'ובס, לא נפל תפוח נוסף כמה מילים על סטיב ג'ובס: סטיב ג'ונס - גאון שיווקי או בריון בחליפה? בהרצאתו תוצג שיטת הניהול הייחודית לסטיב ג'ובס, מייסד ומנכ"ל אפל האגדי. כיצד יכול אדם שנוי במחלוקת להפוך ולהיות לאחד מן המנכ"לים הטובים ביותר בכל הזמנים? ההרצאה תיקח אותנו למסע בזמן, מהשקת מחשב האפל הראשון בשנות השבעים המאוחרות במוסך הבית של משפחת ג'ובס ועד לניהול החברה הרווחית בעולם שהביאה את המקינטוש, האייפוד. סגנון ניהולו הייחודי של סטיב ג'ובס תואר בספרים ומאמרים רבים. בהרצאה יקבלו המשתתפים סקירה מרתקת על חייו ומותו של הגורו ומייסד כת ה - Apple ההרצאה משלבת טכנולוגיה, שיטות ניהול וחקר על הטמפרמנט הייחודי של האיש.
איך פועלת מערכת האחראית לניהול חיינו. כלומר – המוח שלנו איך אנחנו יכולים לנצל את ה"כלי" הנפלא הזה ולתעל את החשיבה שלנו להשגת מטרות, יעדים ולשפר את השיח שלנו עם עצמנו ועם אחרים - כדי לשפר את איכות חיינו - על ידי יצירת חשיבה חיובית ומקדמת ובכך להגדיל את יכולת ההשפעה שלנו גם על אחרים...
ההיסטוריה הגיאולוגית המוקדמת של האזור והסלעים הבונים אותו. בקע ים-המלח וזיקתו למערכת הבקעים הסורית-אפריקנית. היווצרותה והתפתחותה של בקעת ים-המלח, תולדות ותכונות גופי המים שהתפתחו בתוכה.הרגישות הסייסמית של האזור לאור התיעוד ההיסטורי והעכשווי ומקור רעשי האדמה. השוני המהותי בין שני עברי האגם בטופוגרפיה, במסלע, באיכות ובפיזור מקורות המים (חמים וקרים). "צלחות" הדולומיט של רמת מדבר יהודה: מנחתים של מרכבות האלים, או תופעת טבע ייחודית בעולם? * ניתן להכין הרצאה משולבת מהנ"ל (החל משעה וחצי)
בקיץ 1990 התרחש האסון הגדול ביותר בתולדות האלפיניסטיקה העולמית. כ- 50 מטפסים מארצות שונות וביניהם ארבעה ישראלים, התקבצו לאירוע בין-לאומי של העפלה לגבוהה בפסגות ברית המועצות דאז ( 7200מ') ונעלמו במפולת שלגים אדירה. על קשיי המסע, המכשולים שהניחו הסובייטים בדרכו של צוות החילוץ הישראלי שהוחש למקום (הצוות הזר היחיד שרצה והצליח להגיע למקום), קשרי הריעות עם הצוות הרוסי, שהתהדקו בהתמודדות עם ביצוע המשימה בהר, ונוכח האסון המשותף - מפי מי שעמד בראש הצוות.
תמיד האמינו "במדיומים" - אנשים בעלי יכולות על-טבעיות כגון: טלפאתיה, קשר עם רוחות מתים ועם ישויות שמחוץ לעולם הרוחני והפיזי המוכר, קריאת העבר וחיזוי העתיד, ראיית נסתרות ועוד. "מדיומים" נדרשו תמיד, בהסתר או בגלוי, לטפל בבעיות בלתי פתירות. נעדרות היא חוסר ודאות המולידה חרדה וככל שנוקף הזמן, גדל האשראי לממד הפרפסיכולוגי והוא נדחק לרווח שנותר בין התקווה לייאוש. במשימות איתור נעדרים שבהם טיפל אלי רז במסגרות צבאיות ואזרחיות, ממדבר יהודה ועד פסגות אסיה התיכונה, שיתף פעולה, לעתים בפקודה ולעתים בהתנדבות, עם פרפסיכולוגים בעלי תארים וקתדרות ועם יידעונים מהמערב והמזרח. על מקצת אירועים וחוויות עם טיפוסים אלה ומסקנותיו על יכולותיהם, יספר בערב זה.
למה אנחנו חייבים לישון בכלל? האם יש לכך השפעה נוספת מעבר למנוחת גופינו? מדוע המוח חולם בלילה? איזה אזורים במוח פעילים בזמן שאנו חולמים, ישנים שינה עמוקה או לפני שאנחנו מתעוררים? מה ניתן לעשות כדי לשפר את איכות השינה? האם יש מקום להתערבות כימית ( על ידי כדורים) בשינה? ולבסוף, האם יש דרך לקצר את זמן השינה כדי לעמוד בדרישות העולם המודרני?
האם ההרגשה הטובה שאנחנו חשים כאשר אנחנו אוכלים מאכל טעים, קוראים ספר טוב או רואים אדם אהוב היא משהו תרבותי או שהיא מחווטת במוח שלנו? מתי תחושת הנאה והרגשה טובה הופכת להתמכרות? האם כל אדם יכול להתמכר או שצריך מערך מוחי מסוים לשם כך? האם ניתן להיגמל מכל התמכרות?
מה למוח ולמה שאנחנו אוכלים? האם אנחנו שולטים על סוגי המזונות שאנחנו אוכלים או שהמוח מכוון אותנו לצרוך דברים מסוימים? האם העיסוק המתמיד בדימוי הגוף הוא חלק שמוכתב על ידי המוח או שהוא רק תכתיב תרבותי? מדוע לא מצאו עד היום את גלולת הפלא שתהפוך אותנו רזים לתמיד?
האונה הקדמית היא השולטת, בין היתר, על החשיבה המודעת, על שיקול הדעת, על מידת המוסר והצדק שלנו. אך היא גם שולחת ומקבלת מסרים מאזורים האחראיים על הרגש במוח. כיצד החלקים הללו מתקשרים אחד עם השני? האם כל מה שאנחנו עושים או מחליטים תמיד נובע משיקולים הגיוניים או שלפעמים אנחנו מחליטים מתוך הרגל, דחף או פחד מהתוצאה?
האם פחד הוא רגש או תגובה? האם יש אזורים מיוחדים במוח הגורמים לנו לתגובת פחד? האם הדבר נורמאלי? מתי פחד הופך לחרדה? מתי חרדה הופכת לחרדה משתקת ולמה זה קורה? מה בין רמות של מולכים עיצביים במוח לבין מנגנוני הפחד? האם דיכאון הוא סוג של חרדה ופחד? האם יש לזה צד גנטי או השפעה סביבתית? האם דרך התרופות הנוגדות דיכאון אפשר ללמוד על מנגנוני המחלה ולטפל בה טוב יותר?
עם העלייה בתוחלת החיים בעולם, מספרם של חולי דמנציה בכלל ושל חולי אלצהיימר בפרט הולך ועולה וצפוי להגיע לעשרות מיליונים בעשרות השנים הקרובות. עולם המחקר הרפואי עסוק כיום ,יותר מאי פעם, בהתחקות אחרי מהלך המחלה ובמרוץ למציאת דרכים חדשניות ויעלות להתמודד אתה. מה הם החידושים המחקריים האחרונים בתחום? האם יש כבר דרכים יעילות לאבחן אותה עוד לפני הופעת התסמינים? והאם אפשר כבר היום למגר אותה?.
האם הנטייה של בני שני המינים ליהנות מעיסוקים חברתיים שונים, ואולי גם להעדיף מקצועות שונים, מעידה על הבדלים גנטיים במבנה המוח וביכולותיו? או האם הבדלים אלו אינם אלא ביטוי לתהליכים חברתיים והיסטוריים? האם קיימים בכלל הבדלים אמתיים בכישורים אינטלקטואליים בין נשים לגברים, ואם כן - באילו תחומים ובאילו כיוונים?
אנחנו נמצאים בתקופה של שינויים רבים, מעבר מעידן המידע (Information ) לעידן הידע (Knowledge), מעבר מהעידן הפיזי לעידן האינטרנטי הווירטואלי. מעברים אלה באים לידי ביטוי בשינוי בתפיסה שלנו כפרטים וכחברה. הדורות המבוגרים, דור הביבי בומרז ודור ה-X נחשבים למהגרים (Immigrants) לסביבה האינטרנטית, בני הדור הצעיר נולדו אל תוך סביבה זו, ונחשבים כבר ילידים (Natives). השינויים האלה גורמים לנו לחשוב שהעולם שייך לצעירים, שמי שלא נולד אל תוך לב הסערה האינטרנטית אינו רלוונטי, ונמצא בשולי החברה והתרבות הטכנולוגיים. בפועל 44% מאוכלוסיית ארה"ב הם בני 50+ ומצפות להם עוד כ 30-50 שנות חיים מפרות, מעניינות ומתגמלות. הם מהווים 33% מצרכני האינטרנט הכבדים ומחזיקים ב 70% מההכנסה הפנויה. בהרצאה נעקוב אחר רלוונטיות של ידע "ישן" בעולם חדש. נערוך הכרות ראשונית עם מגמות טכנולוגיות שמשנות את חוקי המשחק של העולם ה"ישן" ונשאל את עצמנו האם גם אנחנו, באמצע החיים, יכולים לתת ערך חדש לידע ישן וליצור דברים חדשים ומופלאים?
הרצאה מעשית בה נציג את עולם האפליקציות בשירות הסבא והסבתא המודרניים. · איך לאצור את עבודות האומנות של נכדיכם? · איך לשתף את החברים עם פניני החוכמה של הקטנטנים? · איך ליצור משחקים לכל המשפחה? בואו עם הסמארטפון שלכם וצאו עם חבילת אפליקציות לשחק ולשתף עם המשפחה והנכדים.