8 דרכים למצוא רעיון למאמר חדש

פתרונות מעשיים כיצד למצוא רעיונות למאמרים חדשים

ורד חורי

תחום:

כלכלה וניהול

שפות:

עברית, אנגלית

לקבלת מידע נוסף

whats appwhats app

עוד על 8 דרכים למצוא רעיון למאמר חדש

אחד הדברים הנפוצים שמרצים ומרצות מספרים לנו,

זה שהם מאוד היו רוצים לשווק ולפרסם את עצמם אבל הם פשוט לא מצליחים למצוא רעיונות.

אספנו 8 דרכים שיעזרו לך למצוא רעיון למאמר הבא

אפשר לעשות הכל או לבחור כל פעם שיטה אחרת. כל סעיף כאן יעלה לך לראש מספיק רעיונות שרק יישאר להרחיב למאמר

(כבר יש לך רעיון – הנה טיפים לניסוח מאמר שהקהל ירצה לקרוא).

1) השראה

קראו לה בשמות כמו 'מוזה' או 'רוח' אבל תכלס זה משהו שנמצא בתוכנו ורק מחכה לזמן לפרוץ החוצה.

אין דרך אחת לקבלת השראה, זה כל כך אישי.

חשוב לשים לב מתי זה קורה (מקלחת? שירותים? ספורט?)

וכשזה מגיע... לתעד מהר את הרעיון במחברת קבועה או קבוצה ייעודית בוואטסאפ של "רעיונות למגירה",

כי ההפך מלשכוח – זה לכתוב!

2) סביבה תומכת

צריך לשים לב מה השעות שבהן יותר קל לך להתרכז וגם זמנים שבהם יקל עלייך להתנתק.

מיילים, טלפונים וואטסאפים ורשתות חברתיות - אלו הפרעות מטורפות לתהליך יצירה!

קריטי שהכל יהיה על "מיוט", ורק היצירתיות תעלה לפול ווליום. 😊

מומלץ לשלב גם מוזיקה מסוימת שטובה לך לריכוז

וההמלצה שלנו – להיעזר בשמנים אתריים מרגיעים וריחות שמשחררים יצירתיות (כמו שמן מנדרינה).

3) לחשוב על הקהל – נקודת התחלה מצוינת

ממש לקחת נשימה עמוקה אל מול דף ריק, לחשוב על הקהל שלך לעומק ולזרוק נושאים רלוונטיים לדף. בלי לסנן בשלב הזה.

אפשר לדמיין לקוחות ספציפיים, להתחבר באמפתיה ליום יום שלהם ושלהן ולנסות לדלות משם אתגרים שקשורים לתחום העיסוק שלך.

חשבו על שאלות נפוצות שתמיד שואלים אתכם בפגישות.. גם שם מסתתרים המון רעיונות לתוכן רלוונטי

דוגמה:

אם יועץ שינה ידמיין לעומק את החוויה ההורית, ייזכר באותם רגעים מורטי עצבים שבהם התינוקות לא הלכו לישון או קמו במהלך הלילה..

יהיה לו קל יותר לכתוב בצורה נוגעת ופרקטית לקהל.

4) ואפרופו לדמיין לקוחות – מה עם לדבר איתם?

אפשר להרים טלפון ללקוח או לקוחה אהובים ולהתייעץ.

להבין מה יכול לעניין אותם, מה מעסיק אותם בימים אלו, אלו קשיים ואתגרים מקצועיים יש להם ועוד.

5) תוכן מחו"ל

בכרום ניתן לתרגם כל אתר (קליק ימני בשטח ריק של האתר > תרגום)

בחיפוש אחר מילות מפתח מהתחום שלך באנגלית, יעלו אתרים שגלישה בהם תפתח לך את הראש לרעיונות מצוינים שאפשר לגייר.

כמובן שלא נעתיק אף פעם, אלא נקבל השראה.

6) גוגל טרנדס

כלי אדיר – אפשר לראות שם השוואות בין נושאים, ביטויים רלוונטיים שא.נשים חיפשו בתחום ועוד.

7) אקטואליה

חדשות / מחקר שיתפרסם / תוצאות של סקר / כנס מקצועי ועוד.

כל אלו תכנים שאחרים ייצרו ולך כל מה שנשאר זה להביא את הזווית שלך, את האניפוט המקצועי לממצאים, את ההתייחסות הרלוונטית.

זה אחלה בסיס לתוכן מגוון, פשוט לפתוח YNET או אתרי נישה מקצועיים מהתחום שלך.

אותו דבר רלוונטי גם בחיבור ללוח השנה – חישבו על רעיונות של תוכן סביב החג הקרוב או יום מיוחד בשנה (ימים מיוחדים בשנה)

8) קולגות ותחומים משלימים

לא כדי לגנוב, להפך. אפשר אפילו לתת קרדיט, או לייצר תוכן משותף (כמו ראיון או אירוח הדדי), או שאפשר לייצר תוכן שמרכז את התכנים המומלצים.

אפשר למצוא את ההשראה הזו גם מהארץ וגם מהעולם וגם בפינטרסט.

דוגמה:
שיפוצניקית שתפרסם פרויקטים אדריכליים מובחרים או עיצובי פנים טרנדיים לשנה וכו'. אלו תחומים משלימים ובעלי ערך ללקוחות שלה.

מה נשאר עכשיו?

לנשום עמוק, לבחור את הדרך האחת שמתאימה לך (או יותר) ולפתוח את הראש לרעיונות לתוכן מקצועי ומעניין.

מאמרים יבססו את האוטוריטה שלך וחשוב שלא לוותר על כתיבה והפקת סרטוני ידע מקצועי.

נשמח לשמוע לאיזו מהדרכים הכי התחברת ואם יש לך רעיון נוסף – נוסיף לרשימה 🙏🏽

מאמרים נוספים של קול המרצים:

טכניקת הוויתור

טכניקת הוויתור

חשיבה יצירתית - טכניקת הויתורבדרך כלל הנטייה הטבעית שלנו היא לקחת. אנחנו רוצים לקחת לעצמנו הצלחה, עושר, זוגיות טובה ומה לא...אבל מה יקרה אם ננסה לתת או להפסיק לקחת? כולנו גם יודעים שכדי להצליח אנו צריכים להשקיע מאמץ. אם אנו רוצים רעיון חדש/ זוגיות חדשה או הצלחה כלכלית בעבודה? אין ספק שעלינו לעשות מעשים, וכבר כתבתי בעבר על חשיבות העשייה. עלינו כל הזמן לבחון כיוונים חדשים ודרכים נוספות כדי להגיע להצלחה מקסימאלית, אך יחד עם זאת, בשלב מסוים, עלינו לזכור לעשות LET GO, כלומר לעשות הפסקה מכל חשיבה ועשייה בתחום המסוים בו השקענו מאמץ. אופן פרדוכסלי דווקא השימוש בהפסקה עשוי להביא אותנו לפתרון יצירתי ולהצלחה המיוחלת. תת-המודע שלנו זקוק להפסקה כדי "לנקות" את החשיבה המודעת והעמוסה בפרטים. גם כשאנו ישנים או עוסקים בפעילות שונה, הרי שתת- המודע שלנו ימשיך "לעבוד" ולחשוב בשבילנו, ולמרבה הפלא יתכן שהפתרון או ההצלחה המיוחלת יופיעו במקום הכי לא צפוי ובזמן הכי לא נוח...אבל ההצלחה לבסוף תגיע.אלברט איינשטיין למשל סיפר כי את ההמצאות הגדולות שלו הוא המציא בזמן שהיה מתגלח..., ואילו הסופרת אגאתה כריסטי סיפרה כי את העלילות לספריה המצוינים היא הייתה ממציאה דווקא תוך כדי שטיפת כלים...גם ממציא הדפוס יוהנס גוטנברג ניסה לחשוב על דרכים רבות כדי למצוא תשובה לשאלה כיצד ניתן להפעיל מספיק לחץ כדי להדפיס עמוד שלם בבת-אחת ובמהירות? התשובה הגיעה רק לאחר שנטל הפסקה ממשימתו, וביקר בפסטיבל בציר היין. שם הוא הבחין במכבש ששימש לסחיטת המיץ מהענבים וזה כבר נתן לו את הרעיון ואת התשובה. מזלו של גוטנברג שיחק לו. "במקרה" הוא ביקר בפסטיבל היין, ו"במקרה" הוא הבחין במכבש. האומנם מדובר במקריות או שאולי מדובר בתהליך יצירתי מכוון? אני סבור שלא מדובר במקריות אלא בתהליך מסודר של פריצת דרך מחשבתית. כדי לשפר את היצירתיות שלנו וגם את מזלנו הטוב עלינו "לפתוח חסימות" ולעשות LET GO דווקא בזמן שזה קשה או בזמן שאנו להוטים להמשיך באותו אופן שאנו רגילים לחשוב או לעשות. לעשות הפסקה לאחר עבודה אינטנסיבית (ההיגיון שלנו עשוי לשאול: אם לא נעבוד כיצד נוכל להרוויח?), לעשות הפסקה זמנית מחיפוש אובססיבי אחרי בן זוג ...וכדומה. זכרו: בהתחלה יש להשקיע מאמץ, אך בשלב מסוים מומלץ לעשות "LET GO", כלומר להפסיק לחשוב על כך. לוותר. להרפות. לשחרר. אופטימיות, סבלנות וגם ודאות כי ההצלחה תגיע הם בהחלט מרכיבים חשובים נוספים. אמונה וודאות כי האדם יצליח להתגבר על הקושי הם בעצם המפתח לכך שהדבר אכן יקרה. אם לאדם יש חוסר ודאות והוא מלא בספקות, מה הסיכוי שהוא יצליח? התשובה: סיכוי קלוש. לעומתו, אדם שמאמין ויודע בביטחון ובוודאות כי הקושי והחוסר שהוא כרגע חווה הם רק עניין זמני וחולף, והוא אופטימי ומאמין שתגיע תקופה טובה יותר, כי אז סיכוייו להצליח הם גדולים, והוא אכן מצליח להתגבר ולהגיע לתקופה טובה יותר. באופן מפתיע דווקא פעולה של עצירה, שמיטה, ויתור וכדומה ? היא זו שתגרום להצלחה ולמציאת הפתרון המיוחל. לפעמים רעיון טוב או פתרון מעניין עולים במוחנו דווקא לאחר שהפסקנו לחשוב עליו ועסקנו בכלל במשהו אחר (פעילות ספורטיבית/מקלחת/צפייה בסרט). פעולת ההפסקה או הויתור היא פעולה שנוגדת את הטבע האנושי ולפעמים גם את ההיגיון האנושי, אך היא צופנת בתוכה חוכמה גדולה. אם תוותר על חלק מכספך לטובת הזולת - בסופו של דבר תקבל יותר. אם תשמוט את הגאווה שלך... אם תשמוט הרגלים מסוימים...אם תשמוט לרגע את התגובות האוטומטיות / צורת החשיבה / הרגלי העבודה ועוד... מומלץ להשתמש ב"טכניקת הויתור" גם כדי להגיע להצלחות יצירתיות. המצאות רבות הומצאו כתוצאה משימוש בטכניקה זו. כך למשל הומצא השלט לטלוויזיה (השאלה שנשאלה הייתה: אולי "נוותר" על הכפתורים בטלוויזיה?) חברת ויזה כ.א.ל שאלה: אולי אפשר "לוותר" על צבירת הנקודות בכרטיס האשראי?. בלונדון יש מסעדה בה אתה יכול לאכול כפי יכולתך וגם לשלם כפי רצונך - כלומר בעלי המסעדה "ויתרו" על מנה קבועה והם גם "ויתרו" על תעריף קבוע ? אבל כאמור לפעמים דווקא מתוך "הויתור" נוצרות הצלחות גדולות. טכניקת הויתור יוצרת הדמיה של קושי משום שברגע שויתרנו על מרכיב חשוב במערכת ? באותו הרגע נוצר קושי, אולם כבר כתבתי בעבר כי למעשה בכל קושי מסתתרת הזדמנות לשינוי יצירתי מוצלח יותר עבורנו. נסו גם אתם להשתעשע במחשבה מה יקרה אם "נוותר" על מרכיב חשוב בחיינו האישיים (אפילו כזה שאנו בטוחים שאי אפשר להסתדר בלעדיו). מה יקרה למשל אם נוותר על המכשיר הנייד שלנו ? על הטלביזיה? על העיתון ? על דברים אחרים "חשובים" בחיינו? הכותב:רפאל כהן. מומחה ומרצה בחשיבה יצירתית. מחבר רב המכר "האיש שהצליח לשנות את הסרט".

קול המרצים
קול המרצים